Formularze
I. Wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska należy przekazywać marszałkowi województwa oraz wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska za okresy półroczne do końca miesiąca następującego po upływie każdego półrocza. Dotyczą one m. in.:
- ilości i rodzajów gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, danych, na podstawie których określono te ilości oraz o wysokości należnych opłat (załącznik nr 2)* (formularz nr 2),-
- ilości i jakości pobranej wody podziemnej, wody powierzchniowej śródlądowej i morskich wód wewnętrznych oraz o wysokości należnych opłat (załącznik nr 3)*,
- ilości, stanu i składu ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi, wielkości, rodzaju i sposobu zagospodarowania terenu, z którego wprowadzane są do wód lub do ziemi wody opadowe lub roztopowe, pochodzące z powierzchni zanieczyszczonych o trwałej nawierzchni, ujęte w otwarte lub zamknięte systemy kanalizacyjne oraz o wysokości należnych opłat (załącznik nr 4)*.
Uwaga: Ww. informacje składa się każdorazowo łącznie z wykazem zawierającym zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat (załącznik nr 1)* (formularz nr 1).
* Wzory wykazów określa rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18.06.2009 r. (Dz. U. Nr 97, poz. 816).
Wykazy przedkłada się w formie pisemnej. Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska ma taką możliwość, powinien przedłożyć wykazy także w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
II. Informacje i sprawozdania roczne przekazywane marszałkowi województwa:
- do 15 marca następnego roku dotyczą:
- rodzajów i ilości wytworzonych odpadów, bez odpadów komunalnych (formularz nr 3),
- do 31 marca następnego roku dotyczą m. in.:
- wysokości należnej opłaty produktowej – sprawozdanie OŚ-OP1 (formularz nr 4),
- masy lub ilości opakowań, w których zostały wprowadzone na rynek krajowy produkty, lub wprowadzonych na rynek krajowy produktów, masy lub ilości odzyskanych i poddanych recyklingowi oraz osiągniętych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych i poużytkowych (szczegółowy zakres informacji określa art. 10 ustawy z 11. 05. 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej – Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607) – sprawozdania nie składa się jeżeli jest sporządzane sprawozdanie OŚ-OP1,
- ilości wytworzonych, przywiezionych z zagranicy oraz wywiezionych za granicę opakowań (formularz nr 5, 6, 7).
III. Niektóre dokumenty dla prowadzenia ewidencji odpadów:
Wzory wszystkich wymaganych dokumentów określa rozporządzenie Ministra
Środowiska dnia 14. 02. 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na
potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. Nr 30, poz. 213).
U W A G A: powyższe rozporządzenie i wzory kart obowiązywały do 31. 12. 2010 r.
Obowiązujące od 1. 01. 2011 r. wzory dokumentów ustalone są przez rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673).
Nowe wzory dokumentów:
- karta ewidencji odpadu (formularz nr 8),
- karta przekazania odpadu (formularz nr 9)
Artykuły
Formularz zgłoszeniowy BDO
Pliki do pobrania
Formularz nr 1.doc (68.00 KB)
Formularz nr 2.doc (364.50 KB)
Formularz nr 4.doc (183.00 KB)
Formularz nr 5.doc (41.50 KB)
Formularz nr 6.doc (42.00 KB)
Formularz nr 7.doc (38.00 KB)
Formularz nr 8.doc (48.00 KB)
Formularz nr 9.doc (39.50 KB)
Formularz-nr-3-2011.doc (165.50 KB)
Wzor- karty- ewidencji- odpadow- 2011.doc (61.00 KB)
Wzor- karty- przekazania- odpadu- 2011.doc (47.00 KB)